SFO - Glidende Overgang (GLO)

Glidende overgang (GLO)

Overgangen fra børnehaven til skolen sker i Kolding kommune i en glidende overgang, som vi kalder GLO. Det er her, vi hjælper jeres børn med at skabe en tryg hverdag i nye rammer. Vi lægger stor vægt på at skabe en god og tryg overgang fra børnehave til SFO og dernæst en god start i skolen. Målet med GLO er at bygge videre på det, som børnene har lært i børnehaven og gøre dem klar til at starte i børnehaveklassen. GLO starter d. 1. april.

For at kunne være bedst forberedt til d. 2. april, når vi modtager jeres børn, er der lavet en overlevering på hvert enkelt barn. En overlevering betyder, at vi fra skolen er ude i børnehaverne, hvor vi får fortalt hvert barns historie af de pædagoger, der kender barnet. På møderne deltager der ledelse og personale fra både børnehave og skole/SFO.

Gennem hele året har vi løbende et rigtig godt samarbejde med de afgivende børnehaver, og børnehaverne har efter aftale fri mulighed for at besøge skole og SFO i formiddagstimerne. Det er med til at gøre børnene bekendt med det nye sted, og dermed også gøre dem bedre forberedt til d. 2. april.

Harte Skole og SFO afholder hvert år en cafeaften i slutningen af oktober måned for forældrene med mulighed for at se skolen, høre om vores tilbud og møde de voksne, som bliver de nye vigtige voksne på barnets videre vej. Kan det ikke passe denne aften eller beslutter man sig senere, kan der altid laves en aftale om et besøg og en rundvisning i vores skønne rammer omkring et dejligt skole- og børneliv! Vi afholder et forældre- fyraftensmøde til marts kl. 17.00 - 18.00 netop med fokus på GLO. Her vil I blive præsenteret for personalet i GLO samt ledelse.

Hverdagen begynder senest kl. 7.50 og slutter kl. 13.30. I løbet af dagen har vi forskellige aktiviteter på programmet for dels at lære hinanden og skolen at kende og for at forberede børnene på de ting, man laver, når man går i skole. SFO’en har morgenåbent fra kl. 6.30 – 7.50 og er igen åben kl. 13.30 til kl. 17.00.

Vi glæder os til at tage imod og være med til at lægge grunden for en rigtig god skolestart.

Venlig hilsen
Malene Søgaard-Andersen
Skoleleder

Velkommen til SFO_0.pdf

Shape Created with Sketch.

GLO info folder 2024.pdf

Shape Created with Sketch.