Hvem er vi?

Harte Skole ligger i naturskønne omgivelser 4 km vest for Kolding med få minutters gang til sø, skov og Ådal. Skolen er placeret i den gamle del af Harte by lige overfor kirken med  Forsamlingshuset og Harte fritidscenter som nærmeste naboer.

De solide murstensbygninger, kombineret med et højt rengøringsniveau, gir et godt indeklima.

Vi arbejder for en tydelig pædagogisk retning og sammenhængskraft internt på skolen og i forhold til det omgivende lokalsamfund.

Vores tre grundværdier er Øje for den enkelte, Dialog og Forpligtende fællesskab.

Vi tror på, at forudsætningen for et stort læringsudbytte findes i et trygt læringsmiljø og en høj trivsel for den enkelte elev. Vores ønske er at give eleverne livsduelige kompetencer.

Vi er en mellemstor skole med børn i  0. – 6. klasse og 24 ansatte fordelt på pædagogisk og administrativt personale. Der er også pædagogstuderende og læreruddannede tilkaldevikarer.

Vores SFO er normeret til 90 børn

Børnehuset Sønderled er vores distriktsbørnehave og vi har et godt samarbejde, også med dem, omkring overgang fra børnehave til skole.

vores værdier.pdf

Shape Created with Sketch.